Dostosowania
Proces oceniania uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności musi uwzględniać indywidualne możliwości, potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia zawarte w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym. Uczniowie Ci realizują tę samą podstawę programową, co pozostali uczniowie. Nauczyciele stosują się do kryteriów i zasad określonych przez zespół specjalistów odpowiedzialnych za opracowanie IPET. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia IPET, uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
W ocenianiu uczniów posiadających opinię oraz objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole należy uwzględnić dostosowania w zakresie zasad, metod, form i środków realizacji kształcenia oraz metod sprawdzania poziomu wiedzy i umiejętności. Nauczyciele oceniając powinni uwzględniać indywidualne możliwości rozwojowe, edukacyjne i psychofizyczne ucznia.
Uczniowie z orzeczeniem poradni psychologiczno - pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim realizują podstawę programową kształcenia ogólnego. Nauczyciele wszystkich przedmiotów pracujący z tymi uczniami zobowiązani są dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów. Dostosowanie powinno dotyczyć głównie metod i form pracy z uczniem. Ocenę z poszczególnych przedmiotów nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ustala nauczyciel prowadzący. Uczniowie z orzeczoną przez poradnię psychologiczno- pedagogiczną potrzebą kształcenia specjalnego oceniani są według skali ocen podanej w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania, stosownie do swoich osiągnięć. Podstawową zasadą oceniania tej grupy uczniów jest położenie akcentu na ocenę wkładu pracy i zaangażowania, a nie na poziom wiadomości i umiejętności. Szczegóły w odrębnym dokumencie.
Wszystkie dostosowania zawarte są w IPET, opiniach oraz w dzienniku elektronicznym.